jak znaleźć pozycję symbolu w elf'ie ?

Przemek Iskra sparky w sparky.homelinux.org
Pią, 7 Paź 2005, 22:19:35 CEST

mam elf'a i potrzebuję z niego w pewny sposób wyciągnąć informację jaka
jest pozycja symbolu w pliku

robię tak:
$ objdump -x zImage.chrp | grep __image_begin
00806d11 g       .data  00000000 __image_begin
^^^^^^^^
to mi podaje jego adres, adres ten jest dokładnie o 0x007f0000 większy
od faktycznego jego początku, a zależy on od opcji '-Ttext 0x00800000'
podawanej do `ld`

czy informacji ( 0x00806d11 - 0x007f0000 ) można wierzyć ?
zdaje mi się że niebardzo, choć sprawdza się również dla innych
podobnych symboli, ale czy się nie zmieni jak zmieni się kernel ?

a może jednak jest na to jakiś cywilizowany sposób ?

P.S. chodzi o to żeby yaboot wyciągał kernel vmlinux z zImage.chrp i w
taki sposób będzie można używać jednego pliku na pmacu (przy pomocy
yaboot'a) i na pegasosie, poprostu uruchamiając tego ELF'a; ale to nie
jest ważna informacja dla zadanego problemu

--
 ____  Sparky{PI] -- Przemyslaw _  ___  _  _  ..Mail,MSN  LANG...Pl..Ca..Es..En
/____) ___  ___  _ _ || Iskra  |  | _ \| |  | : WWW........ppcrcd.pld-linux.org