BIND 9.2.5 i rp-pppoe (pppd i ppp0) na starcie systemu

Mikolaj Kucharski build w kompuart.pl
Czw, 13 Paź 2005, 14:41:37 CEST

Witam,

Router na PLD Ac, zainstalowany BIND 9.2.5, dostep do internetu poprzez
(A)DSL Netii (staly ip). Modem skonfigurowany jako bridge -- serwer
poprzez rp-pppoe i pppd dostaje zew ip na interfejsie ppp0.

Ponizsza opcja powoduje ze adsl-start(8) przechodzi automatycznie w tlo
probujac laczyc sie w nieskonczonosc (tak chce, tak ma byc):

# grep ^CONNECT_TIMEOUT /etc/ppp/pppoe.conf
CONNECT_TIMEOUT=0

To jak widac podnosci karte, bez przydzielonego nr IP:

# grep ^IP /etc/sysconfig/interfaces/ifcfg-eth1
IPADDR=

Podlaczenie do internetu umiescilem tutaj:

# grep adsl /etc/rc.d/rc.local
echo 'Starting adsl connection in background.'
/usr/sbin/adsl-start

Chcialbym to umiescic w okolicy `service network start`, ale przejzawszy
pobierznie skrypty startujace siec nie znalazlem odpowiedniego miejsca,
lecz nie wtym problem.

Pytanie jest takie: czy moze ktos potwierdzic (nie wiem jak to ujac), ze
BIND nie odswierza interfejsow i nie bind()uje sie na ppp0 ktore pojawia
sie duzo pozniej niz start named(8)a? Objawia sie to w ten sposob, ze po
reboot(8)ie systemu nie dziala DNS (named nie widzi internetu). Pomaga
`service named restart`. Lokalnie DNS dziala (na eth0 -- LAN) ale
tlumaczy tylko nazwy z LAN'u (komp1.domena.lan, komp2.domena.lan)
ktorymi jest master'em, lesz zapytanie go o wp.pl konczy sie timeout'em,
a tcpdump(8) pokazuje ServFail.

Czy ktos sie z tym spotkal? Przy okazji jesli ktos wie jak odpalic
adls'a wraz z /etc/rc.d/init.d/network bede wdzieczny.

Wiem o istnienu pliku ``/etc/ppp/ip-up'' i cala reszta ktora za nim
idzie, wiem ze moge dodac dzieki niemu restart uslug, ktore tego
wymagaja.

--
best regards
q#