SSLVerifyClient apache i IE

Sławomir Sędyka kermit w kontap.com.pl
Pon, 24 Paź 2005, 12:01:08 CEST

Witam wszystkich.

Po ostatnich upgrejdach indianina przestało działać
wysyłanie formularzy metodą POST na stronach wymagających certyfikatu
klienta, jesli przeglądarką jest IE.

Udało mi się skojarzyć następujące fakty:

Jeśli katalog ma w /etc/httpd/httpd.conf/40_mod_ssl.conf ustawione
SSLVerifyClient Require
to metoda POST nie działa. Sęk w tym, że muszę mieć autoryzację za pomocą
certyfikatów klienta.

Błędne działanie zgłaszają:
apache-2.0.55-1 i apache-2.0.55-2

W logach w takim przypadku dostaję:

access_log
[24/Oct/2005:11:43:46 +0200] "POST /klient/test2.html HTTP/1.1" 405 997

error_log:
[Mon Oct 24 11:43:46 2005] [error] SSL Re-negotiation in conjunction with
POST method not supported! hint: try SSLOptions +OptRenegotiate

Oczywiście dodanie tej opcji nic nie zmienia.
downgrade apache-2.0.54-5 i jest wszystko OK.

Dodam, że Firefox pod Win działa OK.

Podobny błąd znalazłem googlając za rozwiązaniem, ale udało mi się z niego
tylko "wyłuskać", że chodzi o ww opcje w plikach konfiguracyjnych.
http://mail-archives.apache.org/mod_mbox/httpd-bugs/200304.mbox/%3C20030408171040.28220.qmail@nagoya.betaversion.org%3E
Rozwiązania jak narazie nie znalazłem.

Pozdrawiam.
--
Sławomir Sędyka

P.S. Jeśli będzie trzeba, to postaram się dostarczyć więcej szczegółów,
tylko proszę wskazać, co jeszcze będzie pomocne.