problemy z nowym rpm-em - rozwiazanie

Czw, 27 Paź 2005, 13:14:37 CEST

Jakis czas temu sygnalizowalem problemy po upgrejdzie rpm-a do najnowszej
wersji na systemie z kernelem 2.4.
Okazalo sie, ze to prawdopodobnie nie wina kernela. Winien byl plik
(uwaga!):

/etc/rpm/macros.db1.rpmorig

Po jego usunieciu wszystko zaczelo dzialac. Niestety nie zachowalem kopii,
wiec nie sprawdze juz dokladniej o co chodzilo; nie wiem nawet czy byl to
plik wywodzacy sie z PLD czy z jakiegos starego RH, ktory kierdys na tej
maszynie funkcjonowal. ZTCP to jedynie prawie na pewno go recznie nie
modyfikowalem. Nie mam tez zielonego pojecia dlaczego nowy rpm probuje
dobierac sie go plikow *.rpmorig (moze jakas pluskwa w rpm-ie?).

Moze komus sie ta informacja przyda.

  phone (48)(58) 347 14 61