SOURCES: mdadm-degraded.patch - updated

Jakub Bogusz qboosh w pld-linux.org
Pon, 5 Wrz 2005, 21:32:52 CEST

On Sun, Sep 04, 2005 at 12:32:35AM +0200, Arkadiusz Miskiewicz wrote:

> Swoją drogą to ten patch wygląda na szkodliwy - w kodzie jest aktualizacja
> superbloku; my pomijamy exit(1) w przypadku gdy, któryś z dysków nie pasuje
> mdadmowi.

Trzeba sprawdzić jak jest teraz (czy łata jest jeszcze potrzebna) - jak
tę łatę robiłem, to !super występowało w przypadku niemożności odczytania
superbloku, np. padniętego lub braku jednego dysku z macierzy - w efekcie
przy zdegradowanej macierzy system nie wstawał w ogóle z powodu "assembly
aborted".

> Czy nie może się zdarzyć tak, że mdadm zaktualizuje superblock na dysku nie z
> tej macierzy co potrzeba (np po przekładaniu fizycznym dysków)?

W jakim przypadku?
Nie bardzo widzę, kiedy to by się mogło zdarzyć z tą łatą, a nie mogłoby
bez niej.

--
Jakub Bogusz    http://qboosh.cs.net.pl/