gnustep-make + libFoundation i mase zależności

Cezary Krzyzanowski dhubleizh w o2.pl
Śro, 7 Wrz 2005, 16:41:40 CEST

Sprawa wygląda następująco, z tego co czytałem, programy wykorzystujące
gnustep-make napisane są na dwie platformy:
1. gnustep-base i przyjaciele
2. libFoundation

Chodzi o to, że nasz gnustep-make ewidętnie implementuje 1 politykę.
Dlatego ustawia zmienna LIBRARY_COMBO=gnu-gnu-gnu.

Wszystko jest dobrze tak długo, jak nie próbujemy zbudować czegoś, co
jest napisane na 2 politykę - np. całe SOPE, całe OpenGroupware. Przede
wszystkim z naszym gnustep-base nie buduje się libFoundtion, które jest
absolutnie potrzebne do budowy OpenGroupware (zaczerpnięte z bugtracka
OpengGroupawre i Sope - na razie budują się poprawnie tylko i wyłacznie
z libFoundation i libobjc-lf2 ).

Udało mi się zbudować libFoundation dopiero, jak z palca zbudowalem
gnustep-make ze źródeł opengroupware.org w/g ich instrukcji (awięc z
LIBRARY_COMBO=gnu-fd-nil).

Więc teraz pojawia się dylemat, którego nie potrafię samodzielnie
rozwiązać. Albo:

a) robię nowego speca gnustep-make-libFoundation, gdzie kompiluje
gnustep-make z ich strony i wrzucam do to talnie nowego drzewka GNUstep,
poweidzmu /usr/lib/GNUstep-libFoundation (dla odmiany dla normalnego
/usr/lib/GNUstep )

b) próbujemy zbudować gnustep-make z opengroupware.org i dodać tylko
pliki wyróżniające libFoundation, czyli np. jak normlanie się includuje
/usr/lib/GNUstep/System/Library/GNUstep.sh, to do programów
libFoundation-like includowało by się
/usr/lib/GNUstep/libFoundation/GNUstep.sh, czy coś takiego

c) zostawiamy takiego gnustep-make'a, jakiego mamy, ale próbujemy
tweakować przy budowaniu libFoundation-like programów zmienne zapodane
przez /usr/lib/GNUstep/System/Library/GNUstep.sh, żeby wskazywały na
inne biblioteki i poprawiały LIBRARY_COMBO=gnu-fd-nil (próbowałem
tweakować samą zmienną LIBRARY_COMBO, ale z mizernym skutkiem )

d) kładziemy na wszystko lachę i czekamy, aż SOPE i OpenGroupware.org
dopasuje zgodnie z obietnicami systemy budowania do gnustepa-base (to
poooooootrwa )

Za co się brać???

W chwili obecnej wisi z tego powodu tak: SOPE (buduje się, ale jest w
rozsypce), OpenGroupware.org( nie pójdzie bez libFoundation ) no i last
but not least (w zasadzie najważniejsze) libFoundation nie ruszy :/

Pozdrawiam
Cz w rny
P.S.
Dlaczego mamy taki burdel w gnustep-make.spec, jak budowałem tego z
opengroupware.orgo, to żadnych jaów nie było, a spec aż się roi od
hacków (nie wiem, czy te gnustep-make'i sa binarnie kompatybyline ze
sobą :/)