Kernelowe zmagania...

Marcin Król hawk w limanowa.net
Śro, 21 Wrz 2005, 21:51:18 CEST

Hello.

Ostatnio walcze z kernelami... przy okazji spotkalem pare problemow i
innych dziwnych rzeczy.

1. kernel-grsecurity-smp-2.6.11.10-6: dzialal super, ale po ktoryms
kolejnym dist-upgrade regularnie oopsuje przy podpinaniu urzadzen usb i
przy resetowaniu wirtualnej maszyny w vmware. Tak naprawde to wiesza na
sztywno maszyne, a napisalem "oopsuje" bo 2 moze 3 razy zdazylo mi
wypluc oopsa na ekran nim maszyna umarla.

2. kernel-grsecurity-smp-2.6.13.2-0.3 budowany z rev 1.441.2.1215. Na
pierwszy rzut oka wystartowal prawidlowo, jednak potem wyszlo pare
kwiatkow. Po pierwsze, czasem (losowo) rzuca oopsami (roznymi) przy
podnoszeniu uslug. Po drugie, po skompilowaniu modulow do vmware i ich
zaladowaniu czesc procesow (np postfix) nie daje sie ubic, maszyna nie
daje sie zhaltowac ani zrebootwac, a do kdm wogole nie mozna sie
zalogowac bo po podaniu hasla umieraja X'y :(

3. Nie wiem co ma kernel do KDE, ale po przejsciu na
kernel24-2.4.31-2-smp wreszcie zapamietuje mi ulozenie ikonek na
pulpicie :) w 2.6 od okolo 2.6.7-3 po kazdym przelogowaniu zawsze mi
"zbieralo" ikonki w lewym gornym rogu pulpitu. Oczywiscie oprocz kernela
nic sie nie zmienilo w systemie, konfiguracji czy ustawieniach kde.

4. Na 2.6 po skonfigurowaniu dzwieku buzzzer milknie zastapiony ladnym
"ding", ktore mozna sobie wylaczyc. Na 2.4 buzzer piszczy zawsze (np
przy wciskaniu backspace w pustej linii polecen w konsole), co bywa
irytujace jak sie pracuje np o 3 nad ranem.

5. Dla 2.4 nie buduje sie VMware :/ Wlasnie z tym walcze.

To chyba tyle. Pisze w sumie tak bez konkretnego celu. Moze komus sie
przyda.

M.

P.S. Any ideas dlaczego dysk na scsi (aic7xxx) pod 2.4 pracuje wyraznie
glosniej? :)