spieprzone libgssapi

Cezary Krzyzanowski dhubleizh w o2.pl
Pon, 26 Wrz 2005, 23:05:30 CEST

Arkadiusz Miskiewicz napisał(a):
> Pech.

Zdecydowanie - trafiłem na zjebane ac-main i kogoś, kto jest zjebał:

[root w harmonia lib]# ldd /usr/sbin/sshd | grep libgssapi
         libgssapi.so.1 => /usr/lib/libgssapi.so.1 (0x4018f000)

i nic co miałbym w systemie nie dostarcza ani binarki, ani dowiązania,
które nazywało by się libgssapi.so.1 i własnie dlatego ssh nie wstało.

Tak czy siak - libgssapi.0.0.0 ? Co to ma być?

> Sprawdzać zanim się maila pośle!

Ależ sprawdziłem i to empirycznie!! Zrobiłem grzecznie install -F * i po
reboocie komp ssh nie wstało, a jak dotarłem na miejsce, to zastałem
właśnie taką słodką sytuację:

[root w harmonia lib]# service sshd status
sshd jest zatrzymany

[root w harmonia lib]# service sshd start
Uruchamianie usługi OpenSSH........................................[
PROBLEMY ]
/usr/sbin/sshd: error while loading shared libraries: libgssapi.so.1:
cannot open shared object file: No such file or directory

[root w harmonia lib]# ls | grep gssapi
libgssapi.so.0
libgssapi.so.0.0.0
libgssapi.so.4
libgssapi.so.4.0.0

No i co dalej?? Przecież niczego nie forcowałem + instalowałem z
ac-main?? so.0.0.0? Do czego to?? sshd wisi!! dopiero odpowiednie ln-s i
zmiana nazwy tego cholernego so.0.0.0 zadziałało!! To nie jest normalne,
bo we wczesniejszych heimdal-libs było ok

[root w harmonia lib]# rpm -qi heimdal-libs
Name        : heimdal-libs                 Relocations: (not relocatable)
Version     : 0.7                               Vendor: PLD
Release     : 1                             Build Date: śro 06 lip 2005
21:23:43 CEST
Install Date: pon 26 wrz 2005 11:44:23 CEST      Build Host:
i686.ac.pld-linux.org
Group       : Biblioteki                    Source RPM:
heimdal-0.7-1.src.rpm
Size        : 1005869                          License: Free
Signature   : (none)
Packager    : PLD bug tracking system ( http://bugs.pld-linux.org/ )
URL         : http://www.pdc.kth.se/heimdal/
Summary     : Biblioteki współdzielone dla heimdal
Description :
Pakiet zawiera biblioteki współdzielone dla heimdal.

[root w harmonia lib]# rpm -qi libgssapi
Name        : libgssapi                    Relocations: (not relocatable)
Version     : 0.3                               Vendor: PLD
Release     : 2                             Build Date: pią 08 lip 2005
21:25:20 CEST
Install Date: pon 26 wrz 2005 11:44:37 CEST      Build Host:
i686.ac.pld-linux.org
Group       : Biblioteki                    Source RPM:
libgssapi-0.3-2.src.rpm
Size        : 27689                            License: mixture of UM
and Sun licenses
Signature   : (none)
Packager    : PLD bug tracking system ( http://bugs.pld-linux.org/ )
URL         : http://www.citi.umich.edu/projects/nfsv4/linux/
Summary     : Interfejs GSSAPI używający mechanizmów z innych
implementacji GSSAPI
Description :
Ta biblioteka eksportuje interfejs GSSAPI, ale sama nie implementuje
żadnego mechanizmu GSSAPI - zamiast tego wywołuje funkcje GSSAPI z
innych bibliotek, w zależności od mechanizmu.

Cz w rny