[SPEC] Bacula

Jacek Konieczny jajcus w jajcus.net
Czw, 13 Kwi 2006, 22:11:56 CEST

On Thu, Apr 13, 2006 at 08:50:27PM +0200, Daniel Mróz wrote:
> Ale za to majory :)

Taaa... który z tych dwóch jest major i czemu w PLD? ;-)

Release 1.38.7 (06Apr06) released 07Apr06
- Remove timed wait for VSS on Win2K3 as it is not yet
  implemented.
- Correct bacula.in script to reference bacula-ctl-xx in the
  sysconfig directory rather than the bin directory.

Zdaje się, że lada dzień ma wyjśc 1.38.8... tam już chyba ciekawsze
zmiany będą.

> W przypadku budowania paczek do dystrybucji to nie widzę innego wyjścia
> jak tworzenie bacula-(sqlite,mysql,pgsql,...)-*. Tak robi np. Debian.

To jest IMHO bardzo bez sensu. Przebudowywanie wszystkiego kilka razu,
przy faktycznej zmianie małego procenta kodu... chyba jednak warto
byłoby spaczować źródła dodając możliwość dynamicznej zmiany backendu.
Gorzej z procedurą upgrade, przygotowaniem bazy itd. itp.

> Można jednak standardowo budować tak jak jest teraz, czyli z sqlite, a
> pozostałe bazy zbcondować do "samodzielnego montażu".

W ten sposób, to wersje z pozostałymi bazami nigdy nie trafią na FTP.
A to nie jest dobre. Teraz oczywiście jest jeszcze gorzej...

> A co dokładnie wymaga przemyślenia? Używam Baculi i mogę trochę
> pogrzebać w stopniu, na który pozwala mi znajomość budowy SPECa. Teraz
> kombinuję z bcondem mysql, bo takowego potrzebuję.

To zawsze coś. Chociaż ja bym raczej PostgreSQL wolał.

Jest jeszcze jedna wkurzająca rzecz -- po każdym upgrade psują się
uprawnienia do /var/log/bacula... pewnie przez tego brzydkiego linka
(/var/lib/bacul/log -> /var/log/bacule)... nie chciało mi się już z tym
walczyć.

Pozdrowienia,
        Jacek