[th/gcc4] apps fixing guide #1 - signed overflow.

Paweł Sikora pluto w agmk.net
Sob, 22 Kwi 2006, 18:10:19 CEST

On Saturday 22 April 2006 13:14, Andrzej Krzysztofowicz wrote:
> Mozesz rozwinac temat i zasugerowac, jaki jest przenosny sposob weryfikacji
> wystapienia przepelnienia dla zmiennych ze znakiem dzialajacy jednoczesnie
> w C i w C++ ?

uzycie opcji -ftrapv (zaznaczam *trap* a nie *wrap*).
z taką opcją kompilator generuje odwołania do bibliotecznych
operacji matematycznych (duzy spadek na wydajności kodu),
które mogą rzucić sygnałem. jednak póki co w gcc jest bład,
który te wywołania optymalizuje (czyt. eliminuje) i w.w. opcja
nie daje efektów. jak to poprawią, to dam znać.