[th/gcc4] apps fixing guide #1 - signed overflow.

Jacek Konieczny jajcus w jajcus.net
Pon, 24 Kwi 2006, 12:52:55 CEST

On Sat, Apr 22, 2006 at 01:14:36PM +0200, Andrzej Krzysztofowicz wrote:
> Mozesz rozwinac temat i zasugerowac, jaki jest przenosny sposob weryfikacji
> wystapienia przepelnienia dla zmiennych ze znakiem dzialajacy jednoczesnie
> w C i w C++ ?

Nie weryfikować występowania, tylko nie dopuszczać do przepełnienia. Tak
samo jak się nie weryfikyje wystąpienia SIGSEGV przy operacjach na
wskaźnikach.

#include <limits.h>

...i użycie *_MIN i *_MAX mnie się wydaje najbardziej sensownym i oczywistym rozwiązaniem.

Pozdrowienia,
        Jacek