[Th] Wpadka z rpm-build-macros

Piotr Karbowski jabberuser w gmail.com
Nie, 13 Sie 2006, 21:16:59 CEST

WItam.
Wydaje mi sie ze to dosc spora wpadka, uzywanie macros takiego samego
jak w Ac skonczylo sie nie ciekawie. A mianowicie:

Dwa dni temu stwierdzilem ze wroce na karte grafki i815 (ster i810),
po chwili stwerdzilem brak akceleracji choc mam wszystkie pakiety i
konfiguracja jest dobra, az zrobilem wkoncu $ LIBGL_DEBUG=verbose
glxinfo
I zobaczylem dlaczego..

name of display: :0.0
libGL: XF86DRIGetClientDriverName: 1.6.3 i810 (screen 0)
libGL: OpenDriver: trying /usr/X11R6/lib/modules/dri/i810_dri.so: no such file

Dlugo zastanawialem sie i sprawdzalem dlaczego na sile szuka mi
sterownika tam gdzie robil to xorg 6.9 zamiast w /usr/lib/xorg,
przeszukalem Mesa.spec i zrodla mesy, az wkoncu trafilem w sedno,
/usr/lib/rpm/macros.build a w nim:

                        awk '/RPATH=/ { gsub(/.*RPATH=/,"");
gsub(/:/," "); print $0 }'` ; do \
                        case $dir in \
                        /home/* | /tmp/* | /usr/lib | /usr/lib64 |
/lib | /lib64 | /usr/local/lib | /usr/local/lib64 | /usr/X11R6/lib |
/usr/X11R6/lib64 ) \

Jak i /usr/lib/rpm/config.site:
ac_cv_have_x=${ac_cv_have_x='have_x=yes
ac_x_includes=/usr/X11R6/include ac_x_libraries=/usr/X11R6/lib'}

Najwyrazniej nikt nie pomyslal, ze uklad katalogw xorg'a jest inny niz
w 6.9. I teraz jest problem, podlinkowanie /usr/lib/xorg =>
/usr/X11R6/lib i /usr/include/xorg => /usr/X11R6/include to tylko
prowizorka, tego raczej nie mozna tak zostawic.

I wyszly efekty polityki "po co robic cos dla Th skoro jest takie same
jak w Ac" Chyba nawet patrys gdzies tak na liscie pisal, ze skoro nic
w stosunku do Th sie nie zmienilo to nie ma sensu tego budowac,
bierzie sie to z Ac. A z tego co wiem rpm-build-macros to nie jedyny
taki pakiet prost-z-ac.