[Ac] Pytanie o libtool w kontekście SimGear i FlightGear.

Śro, 16 Sie 2006, 20:03:35 CEST

Na wstepie - jestem amatorem jeśli chodzi o prace nad automake i libtool.
Przebudowałem sobie SimGear i FlightGear w ostanich wersjach poprawiając sporo
Makefile.am i w jednym miejscu kod aby przerobić biblioteki z linkowania
statycznego (*.a) na dyanmiczne (*.so.*).
Poszedłem śladem poprzedników w .spec i wygląda że program dizała super.

Jednak sami autorzy preferują linkowanie statyczne, nie przejmuja się soname
bibliotek i mają całkiem sporo zalezności pomiędzy ich bibliotekami *.a.
O ile w przypadku linkowania statycznego jesli funkcja nie jest potrzebna to
nie muszą być spełnione jej zeleżności, to w przypadku *.so wszystkie
zależności musza być spełnione.
Powoduje to że praktycznie wszędzie trzeba linkować z prawie wszyskimi *.so
oraz dodawać niezdefiniowane symbole do kodu źródłowego.

Teraz pytnia:
1. Czy wrzucić do CVS to wersje libtoolową czy może spróbować cofnąć do
linkowania statycznego ?

2. Jaki jest powód że używamy libtool'a nawet jeśli autorzy preferują
linkowanie statyczne ?

3. Jak sprawidzić jakie symbole eksportuje *.so a jakie są przez nią
wymagane ? (odpowiednik nm) ?

--
Mateusz Korniak