[Ac] upgrade kde zabrało LD_PRELOAD

Stefan Szczygielski maillist w moomean.eu.org
Pią, 1 Gru 2006, 18:22:19 CET

Więc mam coś takiego w /etc/X11/kdm/Xsession:

export AUDIOSERVER=$(echo $DISPLAY | cut -f1 -d:):0
export LD_PRELOAD=/usr/local/lib/libaudiooss.so.1

Libaudiooss jest to taki wrapperek, który daje dźwięk na terminalu
programom otwierającym /dev/dsp; puszcza to przez nas. Mam na tym
dodatkowo uruchomionego artsa i byłem dotychczas szczęśliwy.

Po ostatnim upgrade niestety straciłem dźwięk. :/ KDE uruchamiając się
zjada mi zmienną środowiskową LD_PRELOAD. Jak się zrobi LD_PRELOAD_DUPA,
to już nie zjada, tylko taka mnie z oczywistych przyczyn nie urządza :/

Przegrepowałem źródła kde i patche PLD, jedyne setenv zjadające
LD_PRELOAD jest w libkstartperf oraz ksotrace (kmtrace), czyli kdesdk,
którego wręcz zdaję się nie mieć w systemie (tak zerkając po specach - a
może jakoś niebezpośrednio mam?).

Diffowanie poprzednich releasów KDE, na których mi to działało względem
obecnego też niewiele wniosło.

Po zalogowaniu się przez kdm zmienna jest w porządku. Co więcej - jak
się zaloguję na faisafe i uruchomię strace -f -o blabla startkde, to
zmienna w terminalu otwartym w kde jest (mnóstwo rzeczy się wtedy
chromoli, ale pewnie strace -f zakłóca dziedziczenie procesów i
exportów?) i cokolwiek dźwięk działa (arts co chwila zdycha, ale to
nieistotne).

Czy ktoś ma jakiś pomysł, jak w to uderzyć? Może ktoś na podobny problem
natrafił, bo wykorzystywał LD_PRELOAD do czegoś innego? Może gdzieś
indziej da się je wyeksportować, żeby zostało i dziedziczyło się przez
wszystkie składniki kde?

Jak nie, to będę musiał się zająć rekompilowaniem, downgradowaniem i
psuciem kodu :/

/bin/sh podlinkowałem do /bin/bash, bo /bin/ksh zdaje się nie
współpracować z LD_PRELOAD. Któryś upgrade też mi to zmienił :/

S.