applnk - latka i uwagi odnosnie PLD desktop (m.in. Inkscape, kpdf)

BeCe boski_cinek w o2.pl
Nie, 10 Gru 2006, 19:12:48 CET

Witam!
W zalaczniku podsylam latke do applnk, ktora poprawia zle przypisana
ikone dla przegladarek obrazkow. Bez niej nie ma sensownego sposobu
zrobienia ikony dla ww. grupy.
Przy okazji pozwole sobie na krytyke odnosnie organizacji menu w PLD
(nie wiem kto sie tym zajmuje, wiec nie moge przeslac moich uwag
bezposrednio do tej osoby):
1. Wielopoziomowe zagniezdzanie elementow w menu jest pomyslem
calkowicie chybionym. Po pierwsze dlatego, ze jest niewygodne (zeby
otworzyc np. gwenview trzeba przebrnac przez kategorie "grafika" i
podkategorie "przegladarki"). Po drugie dlatego, ze bardzo czesto w
podkategoriach znajduje sie jeden program (np. u mnie
"akcesoria"-->"archiwizacja" a w srodku tylko "ark"; jeszcze gorzej w
przypadku kalkulatora: "akcesoria" --> "kalkulatory" --> "kalkulator" -
niezbyt madrze to wyglada), czasami 2-3. Takie podejscie jest
nieergonomiczne, a bywa, ze takze irytujace (np. jak sie komus "obsunie"
wskaznik na II poziomie zagniezdzenia - na podstawie obserwacji kilku
osob korzystajacych z mojego komputera). Dodatkowo sprawe pogarsza fakt,
ze podkategoriom nie poswiecono zbyt duzo uwagi i czesto brakuje im
przypisanych ikon albo sa one watpliwej jakosci, co psuje ogolne
wrazenie samego srodowiska graficznego. Temu ostatniemu problemowi
probuje zaradzic w tworzonym przeze mnie zestawie ikon Tango/Flamenco
(zainteresowanych zapraszam na moja strone - adres w stopce), ale to
tylko polsrodki, a nie wlasciwe rozwiazanie problemu.
Jezeli moje argumenty nie sa wystarczajace, to spojrzcie na SuSe w
ktorym zrobiono wszystko by uciec przed jakimkolwiek poziomem
zagniezdzania (czasami po prostu sprawiajac by nie byl odczuwalny) lub
na Kubuntu, ktore jest wierne postulowanym przeze mnie zmianom. Unikanie
zagniezdzenia gdzie tylko sie da jest IMHO jak najlepszym pomyslem.

2. Nie wiem, gdzie to poprawic, ale nazwa Inkscape w menu powinno byc po
prostu "Inkscape" a nie "Inkscape program do grafiki wektorowej SVG".
Miejscem opisu jest raczej sekcja "comment" a nie "name"

3. KPDF umieszczony jest w grupie przegladarek grafiki. Nie wiem jaki
tok rozumowania kierowal osoba, ktora to wymyslila, ale chetnie sie
dowiem. IMHO pasuje bardziej do grupy "aplikacje biurowe" albo ew.
"akcesoria"

4. Wrzucenie programow z kategorii "narzedzia cd-rw" (kolejny przyklad
niepotrzebnego zagniezdzenia - u mnie jest tam tylko K3B) wrzucone do
multimediow to kolejny chybiony pomysl. Co czyni narzedzia do nagrywania
plyt multimediami, bo chyba nie to, ze mozna na plytach nagrywac muzyke
i filmy? Nagrywanie plyt CD to predzej proces archiwizowania danych
(przez analogie do ark, ktory kopiuje pliki do archiwum tak jak K3B
kopiuje pliki na nosnik). Moim zdaniem programy do nagrywania plyt
powinny raczej trafic do kategorii "akcesoria" (czyli tam gdzie jest
wspomniany "ark"). Dodatkowo widac chybiona nazwe podkategorii (ktorych
usuniecie postuluje) - k3b nagrywa tez plyty DVD, a nie tylko CD-RW.
--
Pozdrawiam, BeCe
(http://boskastrona.ovh.org)