jit, kde, putty, kernel...

Marcin Król hawk w limanowa.net
Śro, 11 Sty 2006, 01:56:34 CET

Hello.

Ostatnio sie natknalem na kilka problemow. Moze komus sie bedzie chcialo
rzucic na nie okiem, ja chwilowo mam ENOTIME.

1. jit.spec

Mamy werje 1.1.6 w repo. Na jabberstudio strona i cvs projektu sa puste
a plikow brak. Pod http://www.jabber.ru/files/jit/ lezy wersja
numerowana jako 1.1.7, ale wg
http://article.gmane.org/gmane.network.jabber.devel/24566 nie jest to
oficjalny release tylko CVS snapshot zrobiony na krotko przed wlamaniem
na jabberstudio. Mimo to zastanawiam sie czy nie warto by go wrzucic do
PLD bo:

- poprawia sporo bledow:
http://www.penza-gsm.ru/snake/xmpp/jit-1.1.7-releasenotes.eml i
dodatkowo bug powodujacy, ze my jestesmy dla innych widoczni ale dla nas
wszyscy sa jako offline
- dziala mi poprawnie od ponad 2 miesiecy pod jabberd2
- we freebsd jest, wiec u nas tez by mogl :)

Tarball z 1.1.7 lezy tez pod http://www.penza-gsm.ru/snake/xmpp/

Jak nie bedzie sprzeciwow, wrzuce ta wersje.

2. KDE

Czasem przy wylaczaniu kompa pod KDE proces kicker robi SEGV tuz przed
zamknieciem X'ow. Trzeba kliknac OK i maszyna sie potem wylacza.

$ rpm -q kdebase-desktop
kdebase-desktop-3.5.0-5

3. PuTTy

Proba odpalenia putty na koncie uzytkownika nie posiadajacego wpisu w
passwd (np zautoryzowanego w ldap) konczy sie komunikatem "Segmentation
fault".

4. kernel

Czy ktos ma moze sprzet w ktorym kontroler raid przedstawia sie jako
LSI53C1030? ID 1000:1030. Pod PLD-owym 2.4 dziala OK, po zaladowaniu
mptbase w logach pojawia sie:

mptbase: Initiating ioc0 bringup
ioc0: 53C1030: Capabilities={Initiator}
mptbase: 1 MPT adapter found, 1 installed.

I sprzet po zaladowaniu mptscsih wykrywa sobie macierz.

Pod PLD-owymi 2.6 (testowalem kilka wersji) zaladowanie mptbase nie
powoduje pojawienia sie ww informacji o wykryciu kontrolera. Co
oczywiste w zwiazku z tym mptscsih nie wykrywa macierzy :/ Nie wiem czy
to jest PLD specific czy wogole w 2.6 jest zwalona obsluga mpt, nie mam
narazie jak tego sprawdzic. Aha. Probowalem tez na sterach ze strony
producenta (wydaja sie byc nowsze niz te w jajku), ten sam objaw.

M.