Błąd w rc-scripts

Paweł Rumian prumian w poczta.onet.pl
Nie, 15 Sty 2006, 03:17:02 CET

Tak naprawde dalej nie potrafie zrozumiec przyczyny opisanego ponizej
zachowania systemu, ale faktem jest ze stracilem duuuuzo czasu probujac
rozwiazac powstaly problem, a z racji tego ze rozwiazanie okazalo sie bardzo
proste, wiec postanowilem napisac tutaj i zasugerowac poprawke (to chyba zbyt
trywialna rzecz zeby podsylac patcha).

Historia jest taka, ze mniej wiecej dwa i pol tygodnia temu po kolejnym
upgrade pakietow do tych z ac-main PLD zaczelo miec straszne problemy z
bootowaniem.
Konkretnie, zamieralo na jakies piec minut zaraz po zakomunikowaniu
Mounting local filesystems..............[DONE]

Problem wystepowal tylko na komputerach gdzie autentykacja uzytkownikow i grup
odbywala sie przez LDAP (a przynajmniej wydaje mi sie najbardziej
prawdopodobne ze to wlasnie tu nalezy szukac przyczyny) i wyniknal wlasnie po
rzeczonym upgrade.
Dla scislosci dodam ze serwer LDAP _nie_ stoi na PLD.

Dlugie sledztwo wykazalo ze winne sa dwie linijki pliku /etc/rc.d/rc.sysinit
814:    chown root.utmp /var/run/utmpx /var/log/wtmpx
819:    chown root.utmp /var/run/utmp /var/log/wtmp

a konkretnie skladnia chown z kropka (juz dosyc obsolete) zamiast dwukropka.

Nie mam pojecia dlaczego ma to az takie znaczenie i nie mam pojecia czemu
klopot pojawil sie po upgrade, ale faktem jest ze zmiana kropki na dwukropek
rozwiazala problem.
Zeby bylo smieszniej, trzecie wystapienie chown w tym pliku ma juz aktualna
forme:
830:chown root:root /tmp/.ICE-unix

Tak czy inaczej, chyba dobrze by bylo zeby ktos poprawil te dwie linijki na
wypadek gdyby komus mialo sie przytrafic cos podobnego.
A jezeli ktos moglby mi wytlumaczyc czemu stalo sie tak jak sie stalo to bede
wdzieczny.

P.S.
Zeby bylo _jeszcze_ smieszniej, chown odpalane z palca po starcie systemu
przechodzilo bez problemu zarowno z kropka jak i z dwukropkiem...

--
Paweł Rumian