Oporny useradd/groupadd w skryptach poldka/rpm dla privoxy i innych

Marek Guevara Braun marek.guevara w atm.com.pl
Śro, 18 Sty 2006, 12:15:30 CET

Jakub Bogusz wrote:

> Używasz nscd albo nss_db?

Ja wohl - nscd od wielu, wielu lat. Po wyłączeniu cachowania
passwd i group w /etc/nscd.conf działa z włączonym nscd.

Nawiasem mówiąc nscd mam u siebie z powodów historycznych - czy
dla współczesnego środowiska Linuksowego takie cachowanie jest
pomocne (obecnie tylko cachowanie hosts) ?

> Z pwdutils problem też występuje?

Z pwdutils teraz z privoxy nie sprawdzałem, ale ZTCP dla innych usług
również coś podobnego występowało z pwdutils i dodatkowo jeszcze useradd
lub groupadd z pwdutils ma inne opcje polecenia niz te z shadow - i dla
jednego z naszych pakietów skrypt instalacyjny wywalał coś w stylu
"-cośtam - unknown parameter".

Dzięki i pozdrawiam,
Marek