SPECS: eagle-usb.spec - rel 4 - resolve problem for not working

Paweł Gołaszewski blues w pld-linux.org
Sob, 21 Sty 2006, 20:25:14 CET

On Sat, 21 Jan 2006, Andrzej Krzysztofowicz wrote:
> Rozumiem, ze sugerujesz zaimplementowanie %description -l ... ?
>
> Bo jezeli uzywasz znakow/ciagow znakow spoza standardu, to tylko ci sie
> tak wydaje. I prawidlowy wynik (przypadkowo) zobacza tylko ci, ktorzy
> uzywaja fontow iso*-2. Reszta zobaczy jeszcze wieksza bzdure, niz gdyby
> dokonac transkrypcji.
[...]
> Dlaczego podaje ten przyklad? Bo nietrzymanie sie stanardu przedzej czy
> pozniej prowadzi wlasnie do podobnych klopotow. Dlatego jesli chcemy w
> jakis sposob zachowac oryginalna pisownie, to robmy to zgodnie z nimi
> (np. piszac, ze chodzi o l-stroke czy s'). Albo przynajmniej usunmy
> zalozenie o trzymaniu sie standardow sposrod podstaw PLD.

Dobrze, niemniej chyba jedynym problemem jest tutaj zachowanie iconv-a,
tak? Chyba raczej iconv powinien tutaj łagodniej się zachowywać, tak aby
wyświetlał po prostu to czego nie może przekodować tak jak jest.

Zauważ, że gdyby wszystkie spece były w UTF8 i rpm w takiej postaci ich
oczekiwał to pozbylibyśmy się problemu. Wyświetlanie danych przez rpm
byłoby w bierzącym kodowaniu po prostu.

Tak mi się wydaje, że to właśnie jest właściwy kierunek, a nie jakieś
umowy i kaleczenie nazwisk (co staje się często wieloznaczne).