[th/x86-64] biblioteki zbyt mocno statyczne.

Paweł Sikora pluto w agmk.net
Śro, 5 Lip 2006, 15:30:02 CEST

z tego co zauważyłem, większość bibliotek statycznych jest budowana bez PIC-a.
efekt tego jest taki, że np. nie mogę sobie zbudować biblioteki dynamicznej
(powiedzmy, że to jest komponent aplikacji), która będzie miała statycznie
polinkowane zależności. tak naprawdę, to zastosowanie obecnych *.a jest mocno
ograniczone do tworzenia monolitycznych programów wykonywalnych. o wszelkiej
modularności (koniecznej np. w aplikacjach z indywidualnymi licencjami per
komponent) można zapomnieć. w tym świetle pld wypada marnie jako platforma
developerska :/

ktoś jest przeciw dla += -fPIC dla *.a (oczywiście tylko na x86-64) ?