SPECS: amaroc.spec - pl fix

Czw, 6 Lip 2006, 13:59:35 CEST

Adam Ryba wrote:

> Tak się wtrące -  nie zdarzyło mi się rozmawiać ani poprzez telefon,
> ani poprzez jabbera, ani też poprzez SMS-y. Tylko "przez". I tak samo
> przez sieć. A przyimek "poprzez" jest dłuższy i mniej wygodny ;-)

Twoj argument mnie nie przekonuje: w "rozmawiać przez telefon" nie ma zadnej
niejednoznacznosci.
Co to znaczy "mniej wygodny"? To nie jest wypowiedz slowna, tylko opis.
Nie trzeba oszczedzac kazdego bajtu: 2 znaki wiecej sa bez znaczenia.

> Co do niejednoznaczności - oba przyimki (przez i poprzez) mają wiele
> znaczeń, a sens wychodzi z kontekstu. W tym wypadku wiadomo, o co
> chodzi.

Bo wiesz o co chodzi.
Zauwaz, ze Summary i Description sa przeznaczone takze dla zupelnych laikow,
ktorzy nie wiedza czy Amarok jest programem czy protokolem sieciowym. I chca
to z kontekstu wywnioskowac.

Ale sie przy swoim nie upieram. Dzieki za glos w dyskusji.

  Andrzej M. Krzysztofowicz                  ankry w mif.pg.gda.pl
  phone (48)(58) 347 14 61