mapowanie ethX via udev...

AH andrzej.hajda w wp.pl
Pią, 21 Lip 2006, 10:09:40 CEST

Paweł Sikora napisał(a):
> po lekturze różnych porad nt. podnoszenia ethX w kolejności niespodziewanej
> wyklikałem sobie taki skrypt:
>
> ACTION!="add", GOTO="local_end"
> SUBSYSTEM!="net", GOTO="local_end"
> DRIVER=="?*", SYSFS{address}=="dupa", SYSFS{device}=="0x0057", NAME="eth0"
> DRIVER=="?*", SYSFS{address}=="dupa", SYSFS{device}=="0x005c", NAME="eth1"
> LABEL="local_end"
>
> jednak działa on jak kierunkowskaz :/
> okazjonalnie przy starcie systemu pojawia się coś na kształt:
> "udev-event[xxxx]: rename_net_if: error changing net iface name: file exist".
> [...]
Co prawda ja uzywam /etc/mactab, ale tez kojarze takie problemy, a
poniewaz nazewnictwo eth# nie podoba mi się
to nazwalem interfejsy zgodnie z funkcja jaką pełnią: lan, wan. To przy
okazji rozwiązało problemy ze zduplikowanymi nazwami.
Niestety pojawily sie inne problemy:
- skrypty startowe sie cos kichaly-poprawialem je(ale to bylo dawno
temu, teraz chyba juz są OK),
- niektore programy rozumieją tylko nazwy eth# (np iptraf).

Jesli dalej chcesz sie trzymac nomenklatury eth# to przydzielaj nazwy z
wyzszymi numerami interfejsow (co najmniej rowne ilosci sieciowek w
kompie), wtedy nie powinno byc konfliktow.

AH