mapowanie ethX via udev...

Łukasz Maśko ed w yen.ipipan.waw.pl
Pią, 21 Lip 2006, 10:27:56 CEST

Dnia piątek, 21 lipca 2006 08:05, Paweł Sikora napisał:
> po lekturze różnych porad nt. podnoszenia ethX w kolejności
> niespodziewanej wyklikałem sobie taki skrypt:
>
> ACTION!="add", GOTO="local_end"
> SUBSYSTEM!="net", GOTO="local_end"
> DRIVER=="?*", SYSFS{address}=="dupa", SYSFS{device}=="0x0057",
> NAME="eth0" DRIVER=="?*", SYSFS{address}=="dupa",
> SYSFS{device}=="0x005c", NAME="eth1" LABEL="local_end"
>
> jednak działa on jak kierunkowskaz :/
> okazjonalnie przy starcie systemu pojawia się coś na kształt:
> "udev-event[xxxx]: rename_net_if: error changing net iface name: file
> exist". po takim zagraniu muszę ręcznie położyć/podnieść moduły we
> [...]

Też okazyjnie trafia mi się powyższy komunikat (losowo, nie umiem "z palca"
tego odtworzyć). Wychodzi na to, że te regułki są w porządku, ale nie do
końca.

Mam hipotezę, że moduły ładują się za szybko (np. u mnie sis900 i ipw2200),
alokują sobie urządzenia i jeśli zrobią to w dobrej kolejności to jest OK,
ale jeśli w niewłaściwej, to udev potem nie umie sobie poprzezywać urządzeń
(pewnie trzeba by wszystko nazwać jakoś bla0, bla1 itp, a potem z powrotem
pozmieniać na eth0, eth1 itp w odpowiedniej kolejności :-/ Ale jak to
poprawić - nie mam pojęcia.

Póki co - widząc komunikat po prostu restartuję maszynę. W końcu udaje mi
się złapać poprawne ułożenie interfejsów.