mapowanie ethX via udev...

AH andrzej.hajda w wp.pl
Pią, 21 Lip 2006, 11:35:46 CEST

Łukasz Maśko napisał(a):
> Dnia piątek, 21 lipca 2006 10:09, AH napisał:
> [...]
>>

> Czyli przy założeniu, że są 3 sieciówki, to karty "przezywamy" na eth[3,4,5]
> z założeniem swojej kolejności? Pewnie zadziała, ale... krzywe to
> jakieś :-/

Hehe, może krzywe ale wydaje mi się logiczne - ZTCW kernel rezerwuje
nazwy w czasie inicjalizacji karty a do udevd jest
wysylana informacja ze pojawil sie device, udevd moze miec opoznienie
wynikające z róznych przyczyn(na ogół w miarę oczywistych),
więc moze się tak zdarzyć, że zanim skrypt udevd zacznie przetwarzać
pierwszą kartę, już wszystkie 'standardowe' nazwy będą zarezerwowane,
czyli na ogół kolejne eth# licząc od zera, co oznacza że pierwszy wolny
numerek to akurat liczba kart.
Co do pytania dot kolejnosci to jest ona niewazna, ty podejmujesz decyzje.

Oczywiscie na upartego mozesz przdzielac eth0, itd wedlug wlasnego
uznania ale wtedy musisz troche pokombinowac, np:
1. Dodajesz w w regulce udev kawalek kodu w stylu "if (existif(ethn)
renameif(ethn, eth1n)" - nie wiem czy to przejdzie, tzn na pewno nie
przejdzie jesli taka karta juz wstanie.
2. Robisz podwojna inicjalizacje, podczas wstepnej inicjalizacji
nazywasz je tak zeby konfliktow nie bylo czyli np etht#,
a potem prawidlowo (??? kiedy jest potem jesli np jakas karta jest przez
usb, czyli moze byc wyciagana/wkladana podczas pracy????)
3. W niektorych modulach są/były opcje jakie nazwy nadawać interfejsom,
wtedy możesz tam nadawać nazwy.

Ogólnie zabawa w zmiane nazw urzadzen na takie ktore mogą byc
potencjalnie uzywane przez kernel wydaje mi się 'nierozsądna' :)

AH