rdate - o ktorej aktualizowac w cronie?

Lukasz B lukasz w mikroplan.com.pl
Pią, 2 Cze 2006, 11:05:35 CEST

Witam,
mam propozycje dla developerow, ale chcialbym ja przedyskutowac z userami:

domyslnie rdate 'instaluje' sie w /etc/cron.daily i wykonuje sie razem z
innymi zadaniami
codziennie (oczywiscie, jesli mu to zaznacze w /etc/sysconfig/rdate).

Zdarza mi sie czasami, ze zegar komputera przyspieszy o kilka(nascie)
sekund,
wobec tego rdate w cron.daily poprawi czas, na kilka(nascie) sekund do
tylu,
co sprawi, ze cron.daily wykona sie jeszcze raz niepotrzebnie
(a nawet blednie, np logrotate rotujac dwukrotnie logi).

uzywam na tej maszynie vixie-cron-4.1-6 oraz rdate-1.4-3 (jesli ma to
jakies znaczenie).

Wydaje mi sie zasadnym zmiana domyslnego wykonywania rdate w cronie tak,
aby synchronizowal sie PRZED godzina cron.daily,
czyli np. o 0:30, co wymagaloby zmiany w specu.
Nie wiem, jak to jest w innych dystrybucjach i czy wogole na to zwracaja
uwage...

Prosze o (nie) krytyczne uwagi :)

--
Lukasz