Specjalista od PAM poszukiwany...

Wto, 6 Cze 2006, 18:50:35 CEST

On Tue, 6 Jun 2006, [ISO-8859-2] Marcin Król wrote:

> [...]
> wszystkich trzech grup jezeli nie jest zdefiniowane HAVE_GETGRNAM_R.
> Jezeli natomiast uzywane jest getgrnam_r to wszystko pieknie zadziala
> dla grupax i grupay, a nie zadziala dla grupaz. Powod: wywolanie
> getgrnam_r (modutil_getgrnam.c:68) zwroci blad i ustawi errno na
> "Numerical result out of range" - z testow mi wyszlo ze bufor podany w
> parametrach wywolania byl za maly na pomieszczenie informacji o grupie
> grupaz. Konczy sie to tym, ze dla duzych grup limity systemowe narzucane
> przez PAM przy logowaniu itp mozna sobie w 4 litery wsadzic.

Nie tworzyc grup z duza iloscia uzytkownikow jako grup dodatkowych, a
wybierac te grupe jako grupe glowna uzytkownika?

BTW, ten sam problem jest jak sie uzywa NIS: ma ograniczenie na dlugosc
wiersza w pliku group do 1023 znakow.

> Jezeli jakis magik mialby pomysl jak to poprawic to bylbym niezmiernie
> wdzieczny, bo przekompilowywanie PAM z wymuszeniem uzycia getgrnam()
> jest bezsensowne.
  Andrzej M. Krzysztofowicz                  ankry w mif.pg.gda.pl
  phone (48)(58) 347 14 61