dvdstyler.spec

Jacek 'jackass' Brzozowski metallowiec w op.pl
Nie, 25 Cze 2006, 11:23:42 CEST

Użytkownik Badman napisał:

>Ale ze mnie gapa, nie załączyłem speca :)
>Więc teraz to robię.

nie wiem czy mogę wyrazić swoje 3 grosze bo i tak tego nie dodam, ale
rzuciło mi sie w oczy kilka błędów

od razu na początku powinna być linijka:
# $Revision: $, $Date: $

>Name:      DVDStyler
>Version:   1.4
>Release:   1
>Summary:	DVDStyler is a cross-platform DVD authoring System
>Summary(pl):   Wieloplatformowy program do auhoringu DVD

nie powinno być na odwrót? tzn najpierw Summary a dopiero później Name.
version itd?

>License:   GPL
>Group:     Applications/Multimedia
>Packager:  <pld w vp.pl>
>Source:   http://mesh.dl.sourceforge.net/sourceforge/dvdstyler/%{name}-%{version}.tar.gz

powinno być
Source0:    http://dl.sourceforge.net/dvdstyler/%{name}-%{version}.tgz
i nie ma  Source0-md5:

>BuildRequires: dvdauthor >= 0.6.10

między URL a BR nie potrzeba przerwa

>BuildRequires: gtk+2-devel >= 2.2.0
>BuildRequires: wxGTK2-devel >= 2.4.2
>BuildRequires: mjpegtools
>BuildRequires: mpgtx
>BuildRequires: dvd+rw-tools
>
>BuildRoot: %{tmpdir}/%{name}-%{version}-root-%(id -u -n)

także niepotrzebna przerwa między Build Requires a BuildRoot i dodatkowo
wydaje mi się że mjpegtools mpgtx i dvd+rw-tools powinny być jako
Requires a nie BuildRequires

>%description
>DVDStyler is a crossplatform dvd authoring system.
>The main DVDStyler features are:
>* you can drag and drop MPEG files directly
>* you can import image file for background
>* you can create NTSC/PAL menu
>* you can place text and images anywhere on the menu screen
>* you can change font/color
>* you can put basic text buttons, change font/color and background color
>* you can set chapters for each movie
>* you can change post command for each movie

przydał by się %description -l pl

>%prep
>%setup

w PLD powinno być %setup -q

>%files
>%{_bindir}/dvdstyler
>/usr/share/doc/dvdstyler/*
>/usr/share/dvdstyler/*
>/usr/share/locale/*
>%{_pixmapsdir}/*

według mnie sekcja %files powinna wyglądać tak:
%files -f %{name}.lang
%defattr(644,root,root,755)
%doc AUTHORS CREDITS ChangeLog README i inne
%attr(755,root,root) %{_bindir}/*
%{_datadir}/%{name}
%{_pixmapsdir}/*

a w sekcji install na końcu powinno jeszcze chyba być %find_lang %{name}
co do tego z locale mogę się mylić

na koniec powinny być jeszcze takie linijki
%define date    %(echo `LC_ALL="C" date +"%a %b %d %Y"`)
%changelog
* %{date} PLD Team <feedback w pld-linux.org>
All persons listed below can be reached at <cvs_login>@pld-linux.org

$Log: dvdstyler.spec,v $

jak na pierwszy rzut oka to wszystko