tetex-dvips i fonty

Jacek Konieczny jajcus w jajcus.net
Wto, 7 Mar 2006, 14:20:30 CET

On Tue, Mar 07, 2006 at 01:12:05PM +0100, Marek Ciesielski wrote:
> Może inaczej - Czy ktoś może zaproponować w miare bezbolesne tworzenie
> PDFa z XML i XSL (odpadają narzędzia javowe :) ) w PLD - bo z tego co
> widzę obecnie "jade" już dawno nie jest rozwijany i generuje coraz
> więcej błędów.

xsltproc i pdfxmltex (z pakietu xmltex)

Kiedyś używałem do któregoś z moich projektów takiego Makefile:

.PHONY: validate
.SUFFIXES: .xml .fo .dvi .ps .pdf .html

XSLTPROC=/usr/bin/xsltproc
XSL_DIR=/usr/share/sgml/docbook/xsl-stylesheets/
HTML_STYLESHEET=$(XSL_DIR)/xhtml/docbook.xsl
FO_STYLESHEET=$(XSL_DIR)/fo/docbook.xsl

all:    costam.html costam.pdf

.fo.pdf:
        pdfxmltex $<

.fo.dvi:
        xmltex $<

.dvi.ps:
        dvips -o $@ $<

.xml.html:
        xsltproc -o $@ $(HTML_STYLESHEET) $<

.xml.fo:
        xsltproc -o $@ $(FO_STYLESHEET) $<

validate:
        xmllint --valid --noout *.xml

Ale o ile dobrze pamiętam, to z efektu nie byłem wtedy specjalnie zadowolony.

Pozdrowienia,
        Jacek