bug w oidentd

Łukasz 'Sobi-Wan' Sobczak mjrdomus w sobi-wan.eu.org
Czw, 4 Maj 2006, 00:59:44 CEST

Witam!

Przede wszystkim - jako że pierwszy raz pojawiam się na listach PLD -
chciałbym się przywitać, co niniejszym czynię ;-).

[root w nimrod RPMS]# rpm -q oidentd kernel-grsecurity
oidentd-2.0.7-3
kernel-grsecurity-2.6.14.7-5

Dostrzegłem dziś błąd w oidentd, działającym na moim serwerze. Otóż gdy
łączy się komputer z sieci wewnętrznej z maszyną znajdującą się gdzieś na
świecie, oidentd zwraca ERROR: NO-USER (oczywiście mimo poprawnych wpisów
w /etc/oidentd_masq.conf). Strace pokazywało, że oidentd_masq.conf nie
jest w ogóle czytany. Po dłuższym googlowaniu znalazłem przyczynę (zmiana
formatu w /proc/net/ip_conntrack) i patcha, przywracającego poprawne
działanie oidenta.

Przygotowałem następujące pliki:
+ oidentd-ip_conntrack.diff  <- patch
+ oidentd.spec               <- poprawiony spec
+ oidentd.spec.diff          <- patch na speca z CVS

Powyższe pliki znajdują się pod adresami:
+ http://sobi-wan.civ.pl/oidentd-ip_conntrack.diff
+ http://sobi-wan.civ.pl/oidentd.spec
+ http://sobi-wan.civ.pl/oidentd.spec.diff

Zwracam się z następującymi prośbami:
- jeśli ten błąd został już wcześniej namierzony i poprawiony to proszę o
   informację jak to zrobić :-)
- w przeciwnym przypadku może któryś z Szanownych Developerów uwzględni
   powyższe zmiany i - po wprowadzeniu ew. poprawek - umieści je tam gdzie
   trzeba ;-).

Pozdrawiam,

Łukasz Sobczak

--