[BUG]: skrypt user_group.sh z pakietu rpm-base

lobo w chello.pl lobo w chello.pl
Wto, 9 Maj 2006, 11:45:04 CEST

Witam!

W skrypcie user_group.sh z pakietu rpm-base-4.4.2-33 jest błąd
uniemożliwiający działanie skryptu na shellu bash. W bashu zmienna
GROUPS jest zmienną readonly (jest to tablica grup do jakich należy dany
użytkownik), po próbie pisania do niej skrypt zostaje przerwany z kodem
wyjścia 1. Uważam, że zmienna ta powinna być zmieniona na jakąś inną.
Wiem, że domyślnym shellem jest ksh (z czym się nie mogę pogodzić), ale
uważam, że sktypty powinny działać poprawnie na każdym posixowym shellu.
Proponowałbym również nie używać zmiennych USER i GROUP w skryptach. Nie
widzę co prawda jakiś problemów na dzień dzisiejszy, ale być może w
przyszłości powodować to jakieś problemy podobne do tych ze zmienną GROUPS.

--
Pozdrawiam
Przemysław Białek