[BUG]: skrypt user_group.sh z pakietu rpm-base

lobo w chello.pl lobo w chello.pl
Śro, 10 Maj 2006, 11:30:23 CEST

On Wed, May 10, 2006 at 08:31:20AM +0200, Sławomir Sędyka wrote:

> Nie zamieniaj symlinka /bin/sh na /bin/bash !
> Tylko zapodaj userowi root powłokę bash, jesli bez niej żyć nie możesz.
> (usermod -s /bin/bash root)
>
> I to jest "The Right Way" (TM).
Nie chodzi tylko o domyślnego shella, bo tego i tak mam ustawionego na
bash dla wszystkich userów i roota. Ksh przynajmniej kiedyś reagował
nieodpowiednio na trapy przy czytaniu z pipeów. Dawno temu nawet pisałem
o tym na listę, ale bez odpowiedzi. Teraz tego nie potrzebuję co prawda,
ale i tak zraziłem się do ksh. Co prawda i tak nie o to chodzi. Chodzi
tylko o to, żeby skrypty w PLD można było odpalić na dowolnym shellu
zgodnym z POSIX. A jak już ktoś przedemną napisał zmiana jest
kosmetyczna i polega na nadaniu innej nazwy zmiennej GROUPS, która
akurat w bashu jest ro.

--
Pozdrawiam
Przemysław Białek