budowanie spambayes

Piotr Wawrzyniak wopozka w gazeta.pl
Sob, 13 Maj 2006, 09:35:00 CEST

Witam.
Chciałem sobie zbudować programik spambayes w najnowszej wersji obecnej w cvs
no i podczas tworzenia pakietu pojawiły się problemy - skrypt builder się
wykłada. Gdy użyjemy rpmbuild budowanie ładnie idzie i  pakiet jest tworzony,
wykorzystując builder nic takiego się nie dzieje.

Krótkie dochodzenie ujawniło, że za wszystko odpowiedzialne są dwie linijki:
BuildRequires:  %{py_sitescriptdir}
oraz
Requires:       %{py_sitescriptdir}
na których rpmbuild wywołany przez buildera informuje:
"rpm_dump=błąd: linia 18: Oznaczenia zależności muszą się zaczynać od
alfanumerycznych, '_' lub '/': BuildRequires:    %{py_sitescriptdir}"

Z tego co się dopatrzyłem to builder najpierw testuje speca, przy czym podczas
testowania nie są uwzględniane makra z pliku macros.build:

#v+
# we reset macros not to contain macros.build as all the %() macros are
# executed here, while none of them are actually needed.
# what we need from dump is NAME, VERSION, RELEASE and PATCHES/SOURCES.
# at the time of this writing macros.build + macros contained 70 "%(...)"
macros.
#v-

w którym to pliku %{py_sitescriptdir} jest zdefiniowane. To powoduje że spec
nie przechodzi fazy testów i nie buduje się.

No i teraz pytanie. Jak to poprawić aby zarówno budowało się jak i było
koszerne według standardów pld? ;)

Pozdrawiam
Piotrek.

--