java-sun -- dzielić, czy nie; patchować, czy nie?

Jacek Konieczny jajcus w jajcus.net
Śro, 17 Maj 2006, 21:31:12 CEST

Nowa licencja na Javę od Suna pozwala redystrybuować JDK lub JRE,
ale pod warunkiem (między innymi), że będzie to kompletne i
niezmodyfikowane. Zastanawiam się, czy w porządku jest dzielić java-sun
na wiele podpakietów. Jeśli chodzi o zasady PLD, to jest to conajmniej
wskazane... jeśli o licencję Javy... no nie wiem. Wydaje mi się, że
dopóki udostępniamy wszystkie pakiety razem, to jest ok -- najwyżej ten
kto by je rozpowszechniał dalej nie może się ograniczyć do podzbioru
tych pakietów.  I tak zakładamy, że jak gdzieś jest tylko
"distributable", to już każdy kto to rozpowszechnia/używa ma dopilnować
niełamania licencji.

Druga sprawa to modyfikacje. W tej chwili mamy w specu dwa patche. Jeden
poprawia plik desktop, drugi jakiś skrypt startowy. W sumie jedno
i drugie można by zostawić bez zmian w pakiecie, w podkatalogu jre,
a w odpowiednim katalogu systemowym dać własne pliki o tej samej
funkcjonalności. Ale może po prostu olać sprawę -- uznać to za zwykły
element pakietowania, które w końcu jest przez licencję dozwolone?

Co wy na to?

Pozdrowienia,
        Jacek