tmpwatch a amavis/virusmails

Paweł Gołaszewski blues w pld-linux.org
Sob, 4 Lis 2006, 21:15:22 CET

On Sat, 4 Nov 2006, Jakub Bogusz wrote:
> Jakby to kogoś interesowało, to bez dodatkowych zabiegów tmpwatch dla
> wirusów nie działa jeśli /var/spool podlega backupowi. tmpwatch
> domyślnie sprawdza atime.

Wiem o tym.

To jest wogóle generalny problem tmpwatch-a:
- jeżeli uruchomimy jakieś updatedb czy inny backup -> zmieni się atime ->
  nie zadziała praktycznie tmpwatch
- jeżeli zmienimy atime na coś innego (mtime czy cokolwiek) to cała idea
  tmpwatch-a idzie w cholerę, bo chodzi raczej o usuwanie rzeczy
  nieużywanych

W tym konkretnym przypadku:
- slocate nie może szukać w katalogach kwarantanny,
- ja osobiście omijam backup kwarantanny. Mogę sobie na to pozwolić.
- można całościowo sobie zmienić atime->mtime, ale to średni pomysł.

Choć - in-general może faktycznie tmpwatch kwarantanny zmienić na mtime...
nie wiem...