ac-sparc64

Jakub Bogusz qboosh w pld-linux.org
Śro, 25 Paź 2006, 12:12:08 CEST

On Wed, Oct 25, 2006 at 12:15:29PM +0200, Wojciech Sas Cieciwa wrote:

> [...]
>
> A jaki jest sens budowania tego wszystkiego na Sparc64 ?
> Skoro system 64-bit jest (ponoć) znacznie wolniejszy od 32-bit ?
>
> Wydaje mi się, że sens ma jedynie budowanie kernela i kilku około
> kernelowych pakietów.

"To wszystko" to kernel* + minimum potrzebne do działania natywnego
kompilatora na sparc64, pozwalającego budować pakiety sparc64 w razie
potrzeby (+gdb i strace do diagnostyki).

A potrzeba się zdarza, bo np. openswan (i prawdopodobnie iptables) ma
źle zrobiony interfejs kernel<>userspace i wersja 32-bitowa nie działa
z 64-bitowym jądrem.

--
Jakub Bogusz    http://qboosh.cs.net.pl/