nano.spec - wersja koncowa ? :}

kaneda w bohater.net kaneda w bohater.net
Wto, 12 Wrz 2006, 18:07:01 CEST

On Mon, 11 Sep 2006, Tomasz Wittner wrote:
> Diff'y z commitów i commitlogi są wysyłane na
ok

> Jakie jest uzasadnienie dla commitowania wersji "pre" - tzn. czy owe
> pre jest "lepsze" od "pełnego releasu"?

To dosc specyficzny sposob numeracji nano. Wersja 1.2.x rzekomo jest
Stable oraz 1.3 [ do ktorej de fakto nalezy 1.9.99pre1 ;] czyli devel,
ktory funcjonalnoscia jest rozwiniety drastycznie. Dodatkowo poprzez
wprowadzenie --enable-all rozszerzenia dodatkowe [a bardzo przydatne w
edytorze] zostaja wkompilowane [utf, kolorowanie skladni, pliki
konfiguracyjne, obsluga wielu plikow na raz itp].
Wersja 1.9.9pre1 jest wiec PRAWIE wersja 2.0.0 i zalezy mi glownie nad
ruszeniem speca, ktory od ponad roku stoi w miejscu i wykorzystuje jedynie
kilkanascie procent funkcjonalnosci tego edytora.

> Jaki jest powód usunięcia tego pacza - czy np. zmiany, które on
> wprowadzał zostały uwzględnione w źródłach nowej wersji?

Patrz ten robil tyle:
+#elif defined(HAVE_NCURSES_NCURSES_H)
+#include <ncurses/ncurses.h>
-    AC_CHECK_HEADERS(curses.h ncurses.h)
+    AC_CHECK_HEADERS(curses.h ncurses.h ncurses/ncurses.h)

Natomiast w wersji nano od 1.3.5 sprawdzaja obecnosc ncurses takze poprzez
sprawdzenie funkcji initscr() kompiluje sie wiec jak najbardziej poprawnie
z ncurses.
Jesli to powinno zostac to prosze o podpowiedz. Dodatkowo
HAVE_NCURSES_NCURSES_H nie jest nigdzie zdefiniowane oprocz tego patcha i
tego akurat nie rozumiem.

> wolny (slow?) - jest jakieś lepsze b. jednoznaczne określenie (np.
> wolnodostępny)?

Z jednej strony ludzie sie juz [zwlaszcza korzystajacy z oprogramowania
tegoz, a nie portujemy w chwili obecnej tego pod Microsoftowe rozwiazanie]
do wolnosci w odpowiednim tego slowa znaczeniu, z drugiej moze zostawic po
prostu Otwarty. Czekam na propozycje

> __________________________________________^^^^^^^^^^^ chyba "niewolnym"

Serdecznie przepraszam, ale zalozylem, ze tutaj Wolny jest stopniem
najwyzszym bo lepszego typu oprogramowania nie znam ;]

> Co ciekawego zawiera plik INSTALL? - czy nie jest to przypadkiem
> standardowy plik INSTALL "przychodzący" z autotoolsami (wtedy nie pakuje się go)

Potwierdzam, usuwam i dziekuje za uwage.

> %lang(fr) %{_mandir}/fr/man[15]/* (czy jakoś tak).

Czlowiek sie cale zycie uczy. Poprawilem.

> BTW: bumelant find_lang nie znajduje zlokalizowanych stron man?

Lenistwo i slepota czasami sa zbawieniem... w sensie: nie, nie znajduje

> Tomasz Wittner

Czy teraz wszystkie zgodne z rfc3676 obserwatorki poczty koloruja juz
ladnie ?

Kanedaaa

--
[+] You can take our lives,but you will never take our Freedom - W.Wallace