NETLINK_DEV i arpd

Paweł Gołaszewski blues w pld-linux.org
Pią, 15 Wrz 2006, 20:56:44 CEST

On Fri, 15 Sep 2006, Kamil wrote:
> Chciałem właśnie zrobić upgrade jadra na routerze z 2.6.11 na cos
> nowego, okazalo sie ze w configu jadra zniknęła opcja NETLINK_DEV a bez
> tego niestety nie bęzie dzialal arpd. :( Niestety nie udalo mi sie
> znalezc w sieci zadnych informacji na temat tego tajemniczego
> znikniecia, wie tu ktos cos na ten temat? Uzywa ktos z Was arpd z nowymi
> jadrami? Moze inne rozwiazania dla duzych sieci?

Ta opcja już w 2.2 była oznaczona jako przestarzała, więc możliwe iż w
końcu usunęli ją.

Kiedyś miałem potrzebę używania tego ustrojstwa, ale chyba w obecnych
kernelach nie jest to potrzebne. Opcje do ustawienia gc_thresh* są w /proc
normalnie dostępne i wydaje się to działać podobnie do arpd.

Ale cóż, obecnie nie mam takich aż potrzeb, więc i nie zweryfikuję tego...