suspend2 gdzie root=/dev/ram0

Michal Abramowicz ab_1 w abram.eu.org
Sob, 16 Wrz 2006, 10:55:33 CEST

czesc

czy ktoś próbował używać suspend2 podając
w lilo/grub root=/dev/ram0 ?

gdy root=/dev/sda3 -> ok (normalne małe pld)

gdy root=/dev/ram0 -> prawie ok, tzn uzywam szyfrowania opartego
o dm_crypt (i sda4), kernel, initrd jest na normalnej partycji, tam jest lilo,
i mała instalacja pld, tylko podstawowe narzedzia, po starcie
wybieram to co potrzeba, ładuje się kenrel, noweinitrd odpowiedzialne
za powstanie /dev/mapper/laptop, odpowiednie mount, pivot_root i tak
dalej, czego wynikiem jest exec init i wstanie pld z szyfrowanego ;-)

suspend do swap:/dev/sda2 działa, i nawet się odhibernowuje, ale
zakażdym razem wita mnie wstające jądro komunikatem
"BIG FAT WARNING, cośtam fajled to translate "dev/sda2" into a device id"
i albo rebót albo C, po C normalnie wstaje i jak był uśpiony system to
go ładnie odtwarza ... albo normalnie uruchamia, mi osobiście ten
warning nie przeszkadza, ciężej z tłumaczeniem tego userowi...

może ktoś tm bawił się w szyfrowanie całego / ;) tak że bez podania
pasełka nie pojadzie, rozwiązanie z szyfrowaniem wydzielonej partycji
z danymi jakoś nie wchodzi w grę, u mnie bynajmniej, albo poda hasło i
ma albo na /dev/drzewo

to tak z porannych wnikań

m.a.

ps: szufrowanie jest oparte o standardowe pakiety w ac, jak kernel, i
inne, tylko tworzę initrd.gz które umożliwia powstanie devica
--
Z punktu widzenia Rewolucji Światowej ludzie zasadniczo
dzielą się na dwie kategorie: na tych, którym trzeba