odwrócenie bconda pax w glibc

Marek Guevara Braun marek.guevara w atm.com.pl
Wto, 26 Wrz 2006, 16:54:49 CEST

Kosmo wrote:

> 1. Wymaganie paxctl do budowania (da się ominąć ustawiając
> glibc-pax-build.patch jako bcond)

Tak by było lepiej.

> 2. TAAAAAAAKI zonk, jak komuś się nie będzie chciało updateować patchy i je
> wywali z glibc'a - system po prostu staje i trzeba go ratować z rescue

Jeżeli PaX jest zbudowany ze wsparciem dla softmode (a tak jest dla
LINUX_2_6_16 z --with pax i tak też chce zrobić dla LINUX_2_6_17) to
przy starcie kernela grub/lilo/etc można dodać opcję pax_softmode=1 i
wtedy wszelkie ustawienia MEMPROTECT które powodują niewstawanie systemu
z "niepaxowymi" zlib i glibc są domyślnie wyłączone - tj. system jako
taki wstanie, ale bez ochrony PaX (o ile nie włączymy jej paxctl dla
wskazanych binarek).

aż miło popatrzeć ;-)

Pozdrawiam,
Marek