Mrożenie Ac

Daniel Mróz beorn w alpha.pl
Wto, 17 Kwi 2007, 11:14:30 CEST

On Tuesday 17 of April 2007 10:27:02 Jacek Osiecki wrote:
> Tak, ale na maszynie produkcyjnej - do tego zdalnej - nie bardzo da się na
> niego przejść bez bólu z AC...
No dobrze, to w takim razie jak wyobrażasz sobie wprowadzanie dużych zmian,
np. nowe gcc, nowe glibc etc.? Model rozwoju proponowany przez Ciebie
charakteryzuje się także ciągnięciem za sobą wad Ac.

> OK, pod warunkiem że to co zamrożone będzie pielęgnowane - a nie jak Ra,
> gdzie poważne dziury leżały i czekały na exploita...
Wszystko powoli umiera. Czy ktoś jeszcze rozwija wczesne wersje RH?

> Takie osoby nie używają raczej PLD, bo musiałyby siedzieć na Ra :)
Powiedz to Ethanakowi ;)

> Mi w zupełności wystarcza AC bez ready, z własnymi dodatkami i
> własnoręcznie kompilowanym kelnerem :)
Na jak długo?

> No i przy każdym większym upgradzie
> robię snapshota - tzn. archiwizuję wszystkie zainstalowane RPMy, żeby można
> było do nich wrócić jeśli nowe mają coś spsute.
Przy stabilnej dystrybucji nie musisz tego robić. Instalujesz - działa.
Aktualizujesz (security, general) - działa. Oczywiście, po pewnym czasie
aktualizacje znikną, ale wtedy Th będzie tak stabilne jak Ac pół roku temu i
przejście na nią będzie mniej bolesne.
Ja z Ac długo zwlekałem, głównie dlatego, że były też problemy z przejściem
Ra->Ac, a ja nie mam w domu stałego dostępu do Internetu żeby naprawiać
ewentualne rozjazdy. Po pewnym czasie przestały one być aktualne i zmiana
była bezbolesna (aktualizacje dla Ra jeszcze się pojawiały w tym czasie). Z
Ac będzie pewnie tak samo, chociaż zastanawiam się nad wcześniejszym
przeprowadzeniem tej operacji ze względu na prace w HEAD, w którym obowiązuje
już Th.

> Gdyby dało się to zorganizować "firmowo" w dystrybucji - byłaby jak dla mnie
> dystrybucją idealną :)
Ciekawy pomysł.

Pozdrawiam
Beorn