gnome-speech bez festivala?

Bohdan R. Rau ethanak w polip.com
Pią, 20 Kwi 2007, 12:32:09 CEST

On 2007-04-20 09:58, Marcin Banasiak wrote:
[...]
> Dodałem bconda. ./builder gnome-speech --without festival

Dzięki wielkie!

Już sobie zbudowałem tylko przetestować nie miałem czasu bo mnie w
trybie pilnym do domu wezwano... ale może jeszcze dzisiaj zdążę.

> W przyszłości możnaby pomyśleć nad podpakietami z odpowiednimi
> pluginami.

To chyba najlepsze rozwiązanie - wydaje mi się że każdy potrzebuje
jednego systemu syntezy mowy i uruchanianie kobył typu festival gdy
używa się espeaka trochę mija się z celem.

> Nie zmienia to faktu, że i tak nie wiem jak tego używać :-)

Orca to taki dość młody i mało popularny program (następca
gnoppernicusa) - chociaż ma szanse stać się bardzo miłym screenreaderem.
Oczywiście jeśli aplikacje zaczną uprzejmie z nim współpracować (nie
znalazłem np. żadnego czytnika news, Tb 1.5 zdycha śmiercią
nienaturalną, Tb 2.0 jeszcze nie sprawdzałem, reszta po prostu milczy).

W sumie o ile dla niewidomego jeszcze za mało potrafi aby być
rzeczywiście przydatny, o tyle dla osoby słabo widzącej może być bardzo
pomocny.

Zresztą - zobaczę czy da się bez problemu uruchomić czy będzie miała
jakieś fochy :)

BTW. jest chyba błąd w specu Orki (ale ten sam błąd miałem przy próbie
instalacji z palca, czyli to chłopaki od Orki dały ciała) - potrzebny
jest zdaje się jeszcze gettext-devel. Ale to będę dogłębniej sprawdzać
jak mi się uda w domciu bezboleśnie przejść na Th :)

ethanak