mój pierwszy spec - ccdebug

Krzysztof Goliński krzysztof.golinski w gmail.com
Pon, 27 Sie 2007, 22:36:06 CEST

Witam

Popełniłem dzisiaj pierwszego  spec'a  - ccdebug. Jest to nakładka
graficzna na gdb oparata o qt (strona projektu:
http://ccdebug.sourceforge.net), nie mogłem już patrzeć na ddd :)
Struktura programu nie jest zbyt skomplikowana a mimo to nadal nie
uważam, że wszystko jest ok. Program zakłada, że biblioteka (.so) z
której korzysta powinna znajdować się wśród katalogów należących do
PATH. Nie uważam, że katalogi z tej ścieżki najlepiej nadają się do
przechowywania bibliotek, dlatego próbowałem przerzucić ją do
/usr/lib. I tutaj zaczęły się dla mnie schody. W kodzie programu
zaszyte jest, że danej biblioteki ma szukać w PATH. Próbowałem to
ominąć pisząc łaty modyfikujące kod i makefile, ale nie do końca
działa - rzuca błąd, co ciekawe po kompilacji.
Chciałbym Was prosić o podpowiedź jak sobie z tym poradzić. Do listu
dołączyłem spakowane spec'e a w sumie dwa katalogi: dziala i
nie_dziala. W pierwszym jest spec który jak się można domyśleć działa,
ale dodaje bibliotekę do katalogu /usr/bin. W drugim próbowałem
poradzić sobie z opisanym problemem.
Jeśli ktoś z Was rzuciłby okiem na spec'a nie tylko po to by pomóc w
rozwiązaniu problemu, ale żeby sprawdzić czy jest dobrze napisany,
bardzo chętnie zapoznałbym się z Jego uwagami.

Pozdrawiam
Krzysztof Goliński (dirdival)