iplus Huawei E630

Paweł Zuzelski z w grabina.waw.pl
Pon, 17 Gru 2007, 10:37:56 CET

On Sunday 16 December 2007 00:29:37 Michał Lisowski wrote:
> Jak wyglada sprawa z tym modemem na PLD? Jaki modul go obsluguje? jak
> wyglada konfiguracja? Da sie go w ogole odpalic? :-)

Najprawdopodobniej z tym modemem jest podobny problem jak z Huawei E220. Po
podłączeniu modemu zobacz ile masz urządzeń /dev/ttyUSB*. Jeżeli masz
trzy: /dev/ttyUSB0, /dev/ttyUSB1 i /dev/ttyUSB2, to znaczy, że jest dorze.
Jeżeli natomiast masz tylko /dev/ttyUSB0 to znaczy, że modem jest wykrywany
przez system jako usbserial i usb mass storage (zawierający sterowniki dla
win). Problem polega na tym, że mass storage skutecznie blokuje możliwość
korzystania z usbserial.

Znalazłem w sieci programik, który pozwala obejść ten problem:
http://www.kanoistika.sk/bobovsky/archiv/umts/
Działa z modemem E220. Działanie w pierwszej kolejności objawia się tym, że
zamiast /dev/ttyUSB0 pojawiają się trzy urządzenia: /dev/ttyUSB{0,1,2}.
Należy korzystać z /dev/ttyUSB0.

Możesz też spojrzeć na mojego RPMa:
http://user.touk.pl/pzz/download/RPMS/bc-e220-1.0.0-1.i686.rpm
który konfiguruje PLD do pracy z modemem E220 i blueconnectem. Prawdopodobnie
konfiguracja dla iplusa będzie się różniła tylko hasłami w pap-secrets i
chap-secrets oraz wpisem IP+CGDCONT skryptach chat.

--
Pozdrawiam,
Paweł Zuzelski