Uwaga na db4.5

Marcin 'Qrczak' Kowalczyk qrczak w knm.org.pl
Pią, 2 Lut 2007, 00:59:17 CET

Tydzień temu skompilowałem u siebie db4.5-4.5.20-3 i przekompilowałem
z nim rpm. Po paru dniach zdarzyły się w sumie trzy kwiatki. Jeden
objawił się tak:

[qrczak ~]$ sudo rpm -e fonts-TTF-bitstream-vera-1.10-3.noarch
rpmdb: /var/lib/rpm/Requireversion page 9 is on free list with type 7
rpmdb: PANIC: Zły argument
rpmdb: PANIC: fatal region error detected; run recovery
[...]

i wymagał ponownego rpm --rebuilddb. Drugi był mniej ciekawy. Trzeci
objawił się tak:

[qrczak ~]$ sudo rpm -e beagle-thunderbird
rpmdb: unable to allocate memory for mutex; resize mutex region
błąd: nie można otworzyć indeksu Filedigests przy użyciu db3 - Nie można przydzielić pamięci (12)

po czym plik /var/lib/rpm/Packages zrobił się malutki.

Na szczęście miałem kopię zapasową bazy rpm z odpowiedniego momentu
i wszystko odkręciłem, wracając do db4.4.

Może to być np. wina gcc-4.2.0-0.20070106r120523.1 (mozilla-firefox
skompilowany u mnie się sypie), a może i nie. Ostrzegam...

--
   __("<         Marcin Kowalczyk
   \__/       qrczak w knm.org.pl