kernel 2.6.20 i vserver

Marek Guevara Braun mguevara w acn.waw.pl
Czw, 8 Lut 2007, 01:16:35 CET

Marcin Kierus wrote:
> Hej,
>
> Wygląda na to że coś jest nie tak z patchami  vserver dla kernel'i od
> 2.6.20rc6 (LINUX_2_6_20) w górę. Nie działa zupełnie kill co skutkuje tym że
> nie da się zabić żadnego procesu, nawet z -9.

Z jednej strony potwierdzam (kilowanie daje mi w efekcie wiszący proces
wyświetlany przez ps w []) z drugiej strony na przykładzie apache
(wewnątrz vservera) `service httpd stop` kończy się niepowodzeniem,
pozostaje mi wiszący jeden proces httpd root-a - te użytkownika http
znikają. Co ciekawe mogę ponownie uruchomić httpd i działa - choć każdy
restart dodaje po jednym wiszącym procesie (jak robię pkill -9
httpd.prefork to dostaje również wiszące wszystkie procesy potomne) to
nie blokują one np. socketów.

Z innych rzeczy niezabijalnych a działających po restarcie sprawdzałem
dhcpd, hostapd i wpa_supplicant (i prawdę mówiąc nie wpadłem na to że to
kernel/vserver jest źródłem problemów - cały czas myślałem że to efekt
mojej walki z madwifi-ng i old-openhal)

W każdym bądź razie vserver który jest w 2.6.20 - do rel 0.3 bazuje na
starym patchu vs2.3.0.6 z 29 grudnia 2006 - obecnie testowo buduje
wersję vs2.2.0-pre1 z 6 lutego 2007 (czyli chyba nowszą niż
vs2.2.0-rc11) - jeśli się wszystko powiedzie jutro rano zrobię krótkie
testy i wystawie pakiety z 0.4 na ftp/http.

Pozdrawiam,
Marek

PS. Z "komercyjnych" rzeczy działających mi na 2.6.20 mam vmware-server
(chyba pod rc6) a z lokalnego tutorialu Javy macha mi taki trójkątny
ludzik-applet w Firefoxie (pod pełną wersją 0.3 obecnie).

rpm -q java-sun
java-sun-1.6.0-1