Opisy pakietów i kodowanie znaków

Marcin 'Qrczak' Kowalczyk qrczak w knm.org.pl
Pią, 9 Lut 2007, 22:48:58 CET

Mam rpm-4.4.7. Z tego, co zaobserwowałem, wynika, że RPM oczekuje opisów
pakietów zakodowanych w UTF-8; jeśli nie dadzą się odczytać ze speca
jako UTF-8, to są interpretowane jako ISO-8859-1. Natomiast przy
„rpm -qi” opis jest konwertowany do wyświetlenia zgodnie z locale.
Nie jestem pewien, których wersji rpm to dotyczy (z CHANGES to nie
wynika).

Obiektywnie patrząc zmiana jest sensowna, bo unika się mieszania wielu
kodowań w jednym pliku. Przydałoby się przekonwertować nasze spece na
UTF-8. Znalazłem wątek o tym z października, ale się najwyraźniej urwał.
Czy są jakieś wątpliwości, że należy to zrobić?

Napiszę programik (np. w Pythonie), który konwertuje danego speca;
każdy język odpowiednik kodowaniem, nie psując go przy tym jeśli już
jest w UTF-8. Problemy widzę dwa:

- Spece miewają gałęzie. Niektóre gałęzie należałoby też przekonwertować
  (np. DEVEL), a niektóre nie (np. RA-branch).

- Kto ma zrobić commit 11 tysięcy speców? To jest 122 MB, więc ja się
  na swoim SDI raczej nie podejmuję.

Można będzie ten konwerter podpiąć do adaptera, ale oprócz tego powinno
się go kiedyś zapuścić raz a dobrze.

Czy jeśli zrobię konwerter, to ktoś go zapuści na HEAD i ew. na jakichś
gałęziach, które ustalimy? Być może oprócz samego zapuszczenia trzeba
o coś zadbać, żeby automatyka nie oszalała?

--
   __("<         Marcin Kowalczyk
   \__/       qrczak w knm.org.pl