openssl-gcc_4_2.patch

Marcin 'Qrczak' Kowalczyk qrczakmk w gmail.com
Pon, 19 Lut 2007, 15:39:45 CET

Ta łata ma skutek uboczny: nagłówki openssl nie kompilują się jako C++
(np. w mysql).

Łata jest potrzebna w gcc-4.2. Bez niej z pewnych konstrukcji generowany
jest kod wołający abort(), przy czym jest to wina openssl. Openssl jest
w trakcie przeróbek kodu, żeby to nie było potrzebne, a równocześnie
w gcc-4.2 są plany, żeby to z powrotem działało. Nie wiem, czy już
zrealizowane. http://gcc.gnu.org/ml/gcc/2006-07/threads.html#00037

Co z nią robimy?

a) Zostawiamy jak jest. Nie buduje się mysql.

b) Usuwamy. Openssl nie buduje się przy pomocy gcc-4.2; nie wiem,
   czy w trakcie budowania są testy, które to wykryją, czy też
   powstanie źle działający pakiet. Dajemy BuildConflicts.

c) Przerabiamy łatę, żeby kod kompilował się jako C++, ale żeby łata
   nie straciła swoich właściwości leczniczych.

Ponieważ nie mam jak sprawdzać, czy ten kod działa, bo nie wiem,
w jakich warunkach jest używany, ani nie używam już gcc-4.2, to nie
podejmuję się c). Więc tylko sygnalizuję problem.

--
   __("<         Marcin Kowalczyk
   \__/       qrczak w knm.org.pl