distfiles admin

Andrzej 'The Undefined' Dopierała undefine w aramin.net
Pią, 12 Sty 2007, 11:58:13 CET

On Fri, Jan 12, 2007 at 03:16:54AM +0100, Tomasz Rutkowski wrote:

> domena zawsze jest rekordem w dns, ale odwrotnie już to nie zachodzi
> aby rekord był nazwą domeny musi być delegacją, np.
> tango.wroclaw.pl in ns 82.143.133.120
> a podany dns musi zawierać informacje na temat serwerów
> dns i mx, które taki adres obsługują
brednia.
podany dns musi zawierać informacje na temat tej domeny.

> gdyby tak nie było, nic nie stałoby na przeszkodzie, żeby smtp
> wysyłając mejla na adres rutek w tango.wroclaw.pl próbował go dostarczyć
> do mx-ów wroclaw.pl albo pl (abstrahując od faktu istnienia takich
> mx-ów :)) albo też próbował dostarczyć pocztę do Bogu ducha winnego
> ids-a (bo admin we wroclaw.pl nazywa swoje serwery od nazw tańców :))
> a wtedy mejl nigdy by do mnie nie dotarł...
wysyłając maila na adres rutek w tango.wroclaw.pl mta powinien:
- sprawdzić czy istnieje MX dla domeny tango.wroclaw.pl, jeżeli tak, to:
  - po koleji wysyłać do MXów tej domeny, biorąc pod uwagę rosnąco
    priorytet, jeżeli się odbije/nie dojdzie - wysłać do kolejnego MX-a
- jeżeli nie istnieje MX(tak jak w przypadku cvs.pld-linux), to:
  - sprawdzić czy istnieje rekord A dla domeny, jeżeli tak to spróbować
    wysłać do niego.
  - jeżeli nie to poczekać aż błąd zostanie naprawiony.

Jeżeli Twój MTA działa inaczej, wymień go albo skonfiguruj poprawnie.

> exim wykonuje bardzo prosty test, który polega na sprawdzeniu, czy
> adres nadawcy może być prawdziwym adresem - sprawdza po prostu czy taka
> domena istnieje i to najlepiej z jakimś mx-em (host -t mx $domena)
> no i nie wydaje mi się, żeby ten test był poroniony w swej idei... :)
w idei może nie, ale w implementacji...
powinien sprawdzać czy:
 - istnieje rekord MX _lub_ rekord A dla tej nazwy

> reasumując, jeśli ja dobrze rozumiem ideę dns, należałoby albo:
> oddelegować domenę cvs.pld-linux.org na host 217.73.31.16
co przez to rozumiesz?
[undefine w piastlan ~]$ host -t A cvs.pld-linux.org
cvs.pld-linux.org has address 217.73.31.16

przecież dla cvs.pld-linux.org istnieje poprawny wpis w dnsie wskazujący
na 217.73.31.16

> albo przypisać do adresu dfadm aktualną domenę, tj. pld-linux.org
nie. należy poprawić błędną konfigurację Twojego serwera.

--
Andrzej 'The Undefined' Dopierała
UNIX && Linux administrator,      Adam Mickiewicz University WMiI