Chce th bo jest nowsze

Krzysztof Mościcki stivi w kity.pl
Czw, 18 Sty 2007, 09:17:46 CET

Dnia 16-01-2007, wto o godzinie 13:51 +0100, Mateusz Korniak napisał(a):

> Mi wypala.
> cdrtools-2.01-3
> cdrtools-mkisofs-2.01-3
> dvd+rw-tools-5.21.4.10.8-1

Witam.
Potwierdzam z tym komunikatem w k3b, konkretnie jest to komunikat:

"Użyto wersji cdrecord zamiast przestarzałej 1.11a15
Pomimo iż K3b obsługuje wszystkie wersjie cdrtools od 1.10 zaleca się
użycie co najmniej wersji 2.0.
Rozwiązanie: Zainstaluj bardziej aktualną wersję cdrtools.
cdrecord 1.11a15 nie obsługują ATAPI
Skonfigurowana wersja cdrecord nie obsługuje zapisywania do urządzeń
ATAPI nie posiadających emulacji SCSI. W twoim systemie wykryto co
najmniej jedną nagrywarkę dla której nie jest skonfigurowana emulacja
SCSI.
Rozwiązanie: Najlepszym, i zalecanym, rozwiązaniem jest włączenie
ide-scsi (emulacji SCSI) dla wszystkich urządzeń. W ten sposób uniknie
się problemów. Alternatywnie, zainstaluj (lub wybierz jako domyślną)
nowszą wersję cdrtools."

Co prawda płytki mi nagrywa (przynajmniej DVD, bo ostatnio sprawdzałem),
jednakże komunikat wyświetla.
Ostatnio co prawda odmówił mi zrobienia obrazu z płytki VCD, ale nie
pamiętam komunikatu (też było coś z wersją cdrecord) i nie mam tej
płytki, aby to powtórzyć. Płytki z danymi zgrywa normalnie.

Wszystko co powyżej działo się przy takim zestawie:
k3b-0.12.17-2
cdrdao-1.2.1-1
dvdrtools-0.3.1-1
dvdrtools-readcd-0.3.1-1
dvdrtools-cdda2wav-0.3.1-1
dvdrtools-utils-0.3.1-1
cdrtools-mkisofs-2.01-3
dvd+rw-tools-5.21.4.10.8-1

Dodatkowo przy próbie instalacji dvdrtools-mkisofs dostałem:
poldek:/all-avail> install dvdrtools-mkisofs-0.3.1-1
Przetwarzanie zależności...
cdrtools-mkisofs-2.01-3 zostanie zastąpiony przez
dvdrtools-mkisofs-0.3.1-1
błąd: cdrtools-mkisofs >= 1.10 jest wymagany przez dvd
+rw-tools-5.21.4.10.8-1
Zaznaczono 1 pakiet do instalacji, 1 do usunięcia:
I dvdrtools-mkisofs-0.3.1-1
R cdrtools-mkisofs-2.01-3
Need to get 201.4KB of archives (201.4KB to download).
After unpacking 430.9KB will be used.
błąd: 1 niespełniona zależność
Wystąpiły błędy podczas instalacji

Po zmianie dvdrtools na cdrtools komunikat przestał się pojawiać, ale
nagrywania jeszcze nie sprawdzałem.
Wcześniej miałem dvdrtools sugerując się nazwą, że jest preferowany dla
napędów DVD.

--
Pozdrawiam,
Krzysztof Mościcki