SOURCES: hal-cups-utils-python.patch (NEW) - initial

Pią, 13 Lip 2007, 18:02:59 CEST

Mariusz Mazur wrote:

> Tak się tradycyjnie odpala skrypty pythonowe. W sumie nigdy nie czytałem skąd
> to się wzięło.

[ankry w kufel ~]$ head -n 1 `file /usr/bin/* | grep 'python script' | cut -d ':' -f 1` | grep '^#!' | wc -l
36
[ankry w kufel ~]$ head -n 1 `file /usr/bin/* | grep 'python script' | cut -d ':' -f 1` | grep '^#!.*env' | wc -l
7

20%
Widac tradycja sie nie przyjela...

MSZ uzywanie env ma sens w dwoch przypadkach:
- tworzymy skrypt, ktory ma byc uzywalny bez przerobek w dowolneym systemie
  (dowolnej dystrybucji) dopuszczajac rozne polozenia interpretera
  (tu: pythona)
- przewidujemy, ze ktos moze potrzebowac uruchamiac skrypt z inna wersja
  interpretera niz systemowa; ew. z jakas niestandardowa wersja w /home lub
  /usr/local decytujac o wyborze poprzez zmienna PATH.
W przypadku programow dystrybucyjnych uzywanie env to MSZ tylko niepotrzebny
narzut na jeden exec() wiecej.

  Andrzej M. Krzysztofowicz                  ankry w mif.pg.gda.pl
  phone (48)(58) 347 19 36